Naše webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Tím, že tyto stránky dále používáte, s tím souhlasíte.

Vytvořeno: 30 září 2019
Zobrazení: 64

Etapa 8. Heslinky, Finsko (260 km)
Z Himosu jsme se vrátili na 9/E63 směr Jämsä a po 7 km jsme odbočili na silnici 24 směr Lahti. Cílem dnešního dne byl přístav v Helsinkách a trajekt do Stockholmu. Samozřejmě jsme si chtěli projet i část Finska a něco taky vidět. Podle všeho, co jsme zjistili během srazu je Finsko všude skoro stejné. Liší se až sever země, kde je hlavně Laponská část úžasná, ale asi ne úplně na výlet na motocyklu. My jsme si chtěli projet několik zajímavých silničních úseků, a i se někde zastavit. V plánu bylo pár cílů, ale postupně.

Vytvořeno: 26 červenec 2019
Zobrazení: 95

Etapa 5. Stockholm, Švédsko (440 km)
Probuzení v kempu výborný. Na palandě jsem bojoval nějaký čas s žízní a se záchodem, ale nechtělo se mi slézat. To, že jako nejmladší budu muset spát pořád na horních palandách, mě moc nebavilo. Nakonec jsem musel, to ty večerní pivka a trochu slivovice. Ostrov byl v mírném oparu a bylo po dešti. Pomalu se probouzel i zbytek, takže jsme v klidu zabalili a vyrazili na snídani. Ta byla tedy luxusní, takže si trochu vyžehlili tu včerejší zavíračku. Velký výběr všeho možného od vajíček, rybiček, sýry, salámy

Vytvořeno: 15 červenec 2019
Zobrazení: 106

Etapa 4. Öland, Švédsko (400 km)
Vylodění ve švédském Ystadu proběhlo přesně, v 6:15 hodin byl trajekt ukotven. Motocyklům byla dána přednost, takže jsme byli po asi 20 minutách venku. Počasí na jízdu super. Při průjezdu z přístavu si nás švédská policie načetla do systému podle průkazů a mohli jsme vyrazit směr ostrov Öland, náš dnešní cíl.
Projeli jsme probouzející se Ystad a jeli směr silnice 19 na Kristianstad. Asi po 10 km na devatenáctce jsme se zastavili u kiosku na snídani. Přímo z přívěsu vedle benzinových

Vytvořeno: 17 červen 2019
Zobrazení: 120

Rok: 2019
Termín akce: 5. 6. - 9. 6. 2019
Termín cesty: 1. 6. - 12. 6. 2019
Délka trasy: 3460 km
Poplatky: Cesta zpět - dálnice A1 Rusocin - Nowa Wieś 29.90 PLN (cca 145 km)

Plán trasy:
Cesta tam:
Praha (D10, 35, 332), Zgorzelec (332, 354, 352), směr Wrocław (A4), Nowa Sól/Zielona Góra

Vytvořeno: 01 červen 2019
Zobrazení: 116

Začátkem dubna se nám ozval náš příznivec Tomáš, že pojede na přelomu měsíce dubna a května na Mallorcu a bude to brát přes Francii. Měl na nás otázku, jak že je to s reflexními prvky na helmě podle předpisu EHK 22-04. Snažili jsme se mu samozřejmě pomoci.

Podle dostupných informací by mělo stačit mít reflexní prvky na helmě nalepené. (viz. Obrázek) Máme zkušenosti, že většinou v Evropě stačí, pokud se chová motorkář slušně a normálně, tak policie si ho nevšímá. Ale pokud se plánuje

Vytvořeno: 13 srpen 2018
Zobrazení: 442

Etapa 5. Tommerup, Dánsko (340 km)
Ještě před snídaní jsme vyrazili k moři a provedli ranní koupel. Již po několikáté jsme se dohadovali, jestli je příliv nebo odliv. Mně přišlo, že je voda pořád tak jak byla večer, no nic. Dneska nás čekal přesun zpět na Jutský poloostrov a pak přesun na ostrov Fyn. Původní moje myšlenka byla, že pojedeme podél východního pobřeží, ale v této části není moc mostů a přes několik fjordů, které tady jsou, by se muselo přejíždět přívozy a někde se dokonce vracet hluboko do vnitrozemí, abychom

Vytvořeno: 02 srpen 2018
Zobrazení: 314

Etapa 4. Frederikshavn, Dánsko (260 km)
Ráno v tomto koutě Dánska bylo studené. Nebe opět bez mráčků, ale přeci jen sever. Dnešním cílem bylo východní pobřeží Severojutského ostrova, tedy Baltské moře a průliv Kattegat. Po snídani a vrácení chatky/soudku jsme vyrazili dál. Rozloučili jsme se s velmi milým personálem na recepci kempu a vyrazili jsme zpět na silnici 181 směr Hanstholm. Cesta mezi Klitmøllerem a Hanstholmem je jedna velká rovinka na písečné duně. Nikde nikdo, žádný provoz a žádné stavby.

Vytvořeno: 26 červenec 2018
Zobrazení: 374

Etapa 3. Klitmøller, Dánsko (310 km)
Ráno obloha opět bez mráčků a podle předpovědi to vypadalo i na další dny perfektně. Posnídali jsme, probrali další etapu a rozhodli jsme se, že ještě než vyrazíme dál na sever, zajedeme se podívat k ostrovu Mandø. Ostrov Mandø nebo spíše začátek cesty Låningsvej, po které se na ostrov dá dojet, je asi 12 km od města Ribe. Od Ribe je směr dobře značen směrovkami. Cesta Låningsvej, se nachází za vesnicí Vester Vedsted, je asi 5 km dlouhá a dá se použít jen při maximálním odlivu.

Vytvořeno: 18 červenec 2018
Zobrazení: 408

Rok: 2018
Termín: 27. 6. - 3. 7. 2018
Délka trasy: 2750 km
Poplatky: Most Storebælt 125.00 DKK

Trajekt:
bez rezervace - pátek 29. 6. 2018 16:00 - Thyborøn-Agger 85.00 DKK (doba jízdy 15 min)
bez rezervace - Scandlines - úterý 2. 7. 2018 15:00 Gedser - Rostock 67.00 EUR nebo 500.00 DKK (doba jízdy 1 h 45 min)

Vytvořeno: 10 červen 2018
Zobrazení: 428

Rok: 2018
Termín: 16. 5. - 20. 5. 2018
Délka trasy: 1200 km
Poplatky: Cesta tam - dálnice A2 Jordanowo - Poznań 28.00 PLN (cca 84 km od mýtné brány Jordanowo do mýtné brány Gołuski) celkově po A2 110 km. Další poplatek už nebyl.

Plán trasy:
Cesta tam: Praha (D10, R35), Zittau, Görlitz (DW332, B178, B99), směr Wrocław (B6, A4),

Vytvořeno: 27 září 2017
Zobrazení: 536

San Michele, Bastia (140 km)
Ve středu se nám moc nechtělo jezdit daleko a tak jsme se jeli „jen“ projet směr pláž. Tentokrát jsme vyrazili po D81 opět směr Saint-Florent, ale hned za městem jsme se na kruháku vydali směr Oletta po silnici D82. Původní záměr byl přejet na východní pobřeží jinou trasou a pak se někde vykoupat pod Bastií. A zároveň jsme chtěli zjistit, která pláž by se mohla hodit poslední den, až budeme čekat na trajekt. V Olettě byla nečekaně ve stoupaní prudká pravá zatáčka a jak už bývá zvykem, vždycky jede něco většího proti, tentokrát myslím hasičský vůz.

Vytvořeno: 08 září 2017
Zobrazení: 707

Tak konečně Korsika!
To že nám trajekt nejel na čas a přijedeme pozdě, jsme samozřejmě psali paní domácí hned z Livorna. Komunikace na Korsice je tak trochu složitější, protože se zde hovoří většinou francouzsky někde italsky, ale hlavně korsicky. Takže jsme z Livorna nevolali, ale poslali mail v angličtině s automatickým překladem do francouzštiny. Bylo mi jasný, že to asi neprojde a po příjezdu bylo vidět, že paní žádný mail nečetla, ale jak jsem psal, podařilo se nám dobouchat a normálně se ubytovat.
Už doma jsme řešili otázku, jestli se ubytujeme